
Ciągniki szynowo-drogowe to pojazdy przystosowane do jazdy po drogach kołowych i szynach trakcji kolejowej, tramwajowej i metra.
Pojazdy pozwalają na:
- jazdę po torach o szerokości 1435mm i 1520 mm dzięki systemowi zmiennego rozstawu rolek szynowych
- przetaczanie wagonów na bocznicach kolejowych, torach zakładowych, terminalach przeładunkowych
- używanie pługa odśnieżnego i rozrzutnika piasku
- holowanie przyczep drogowych
Dane techniczne ciągnika bazowego | |
Silnik 6 cyl. o mocy | 150 KM nom, 158 KM max |
Emisja spalin zgodna z obowiązującymi przepisami | Stage III b |
Klimatyzacja | manualna |
Typ kabiny | amortyzowana |
Układ zimnego rozruchu | do – 30st. C |
Dane techniczne ciągnika szynowo-drogowego | |
Maksymalna siła uciągu – droga/tor | 45/35 kN |
Masa ciągnika szynowo-drogowego | 9700 kg |
Maksymalna prędkość jazdy po drodze | 20 km/h |
Maksymalna prędkość jazdy po torze prostym, luzem | 20 km/h |
Maksymalna prędkość jazdy na łukach i rozjazdach z doczepionymi wagonami | 5 km/h |
Dopuszczalna prędkość jazdy po torze prostym z wagonami, z ham. pneumatycznym | 10 km/h |
Na Międzynarodowych Targach Poznańskich , kolejny już raz Instytut Pojazdów Szynowych „TABOR” został wyróżniony złotym medalem w kategorii „Produkt” za „Ciągnik szynowo-drogowy”.